Autor Tema: Savjeti za poliranje  (Posjeta: 1029 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Polygeist

  • Početnik
  • *
  • Postova: 2
  • Spol: Muški
Savjeti za poliranje
« : Travanj 01, 2021, 11:35:14 prijepodne »
Pozdrav svima,

Već sam se predstavio u prvom topicu, ali evo još jednom. Zovem se Mirza, imam 30 godina, iz Bosne i Hercegovine.

Sasvim slučajno sam na youtube naletio na termin car-detailing i jako brzo sam se zaljubio u čitavu priču. Moram napomenuti da se ne planiram profesionalno baviti detailingom, samo planiram u slobodno vrijeme posvetiti se autima u kućanstvu. Počeo sam sa kupovinom raznih sredstava/alata uključujući Karcher K4 full control sa MJJC snow foam lance (jako loši rezultati sa Kenotek pro foam, ali to je druga tema) i mnoštvo šampona, sredstava za čišćenje itd...

Nakon što sam detaljno oprao auto primjetio sam više nego ikad prije u koliko lošem stanju je boja na autu. Inače, radi se o Opel Astri 1.6 Turbo staroj 10 godina. Boja nije izgubila sjaj, ali ima jako puno bijelih flekica i ogrebotina. U tom trenutku sam nastavio dalje istraživati na youtube i došao sam do strojnog poliranja. Izgledao sam oko 10 sati video materijala, stranice i stranice tekstova (uključujući post sa ovog foruma, "Biblija DA/rotary polishing". Iskreno što više istražujem, sve sam više zbunjen.

Kontaktirao sam prodavnicu koja prodaje CarPro proizvode da tražim savjet. Ono što su mi preporučili je poliranje u dva koraka : ClearCut gruba pasta u kombinaciji sa Cool Wool padom, te Reflect Fine pasta u kombinaciji sa Gloss padom. Ali i obavezno korištenje ekscentrične (DA) polirke. Tražio sam preporuku za jeftinu(hobi) polirku jer ću polirati max. 3 auta godišnje koje imam u kući, ako ne i manje. Ono što su preporučili je Krauss Shinemaster S15 V2. Iskreno, cijena te polirke je veća od onog što sam namjeravao da potrošim. Već sam se dosta istrošio na sve navedeno gore.

Nakon toga sam se vratio istraživanju Rotary vs DA polirki. Generalno, informacija na koju sam naišao je da rotaciona polirka ne ide početniku u ruke, DA je puno sigurnija i svi "hobi" detaileri trebaju raditi s njima. Međutim, nakon razgovora sa par ljudi koji prodaju ove vrste strojeva u BiH i bave se ovim duže vremena kažu da nema razloga za strah. Da se godinama koriste rotirajuće polirke i da prije nisu postojale DA polirke. U međuvremenu sam naišao i na ovaj video koji mi je dao neku vrstu confidence-boosta :   .

Naoružan ovim informacijama, spreman da preuzmem rizik da ipak probam sa rotacionom, opet se javljam gospodinu koji prodaje ProCar, dobijem odgovor da je sa ProCar proizvodima nemoguće raditi na rotacionoj polirki bez da dobijem holograme jer su njihovi proizvodi namijenjeni radu sa DA polirkom. U tom trenutku sam odlučio da pronađem ovakav forum i podijelim problem sa ljudima koji se bave ovim poslom i koji su, nadam se, spremni pomoći.

Prije nego postavim pitanja, želim reći da sam u potpunosti svjestan da je lakši i jeftiniji način odvući auto profesionalcu da uradi poliranje, ali kao što sam napisao gore stvarno sam se zaljubio u čitavu detailing priču i mislim da ne bih osjećao ni približno veliko zadovoljstvo nakon odrađenog posla ako to odradi neko drugi za mene.

Ispod ću napisati ono što sam dosad "naučio" iz svih materijala(video/tekst) u koracima :

Naravno, sve pod pretpostavkom da radim sa rotirajućom polirkom. Tu me zanima vaše mišljenje, je li pametna ideja za potpunog početnika ? Da li imate preporuku za povoljnu rotirajuću polirku?

1. Detaljno pranje auta
2. Sušenje auta
3. "Surface decontamination" - Ako pričamo o dekontaminaciji clay barom,koji kupiti (hard, medium, light) i koliko komada mi treba za auto ove veličine? Proces više- manje znam sa youtube. Ima li još nešto bitno za dekontaminaciju boje ?
4. Poliranje u 2 ili 3 koraka ? Ako npr. radim poliranje u 3 koraka, koju pastu i koji pad za svaki korak, kao i brzinu polirke u RPM ? Koja količina svake paste je dovoljna (imaju razna pakovanja) koliki broj padova? Koliki broj microfiber krpica?
5. Je li moguće isti stroj koristiti za povremeno nanošenje voska na auta? Ako da, koji pad/vosak koristim u tom slučaju i na kojoj brzini ?

U privitku šaljem i par slika automobila da vidite o kojoj vrsti oštećenja se radi. :
https://ibb.co/GPGwksG
https://ibb.co/CVtSsCQ
https://ibb.co/zS1yfcs
https://ibb.co/kS1FLMn
https://ibb.co/PQqzWt7

Nadam se da post nije previše dug i da ne postavljam previše glupa pitanja. Cijenim svaku vrstu pomoći.

 :thnx


Offline bo

  • Administrator
  • *****
  • Postova: 1211
  • Spol: Muški
  • Black eyes
    • Ford Klub Hrvatska
    • Email
Odg: Savjeti za poliranje
« Odgovori #1 : Travanj 01, 2021, 03:53:57 poslijepodne »
Kao prvo, taj trgovac ti hoće samo prodati proizvod, ništa više.

Nije istina da CarPro paste ne mogu raditi na rotacionoj polirki - radio sam.
Clear cut je jadko dobra pasta, ali mišljenja sam da nije prikladna za tvoj auto. Mislim da je ona namjenjana jako tvrdim lakovima, poput Audi/VW crne, tu ona jako dobro odradi. Na mekšim lakovima neće tako dobro odraditi, ni na D/A ni na roto. Skinut će ona, ali se mora još jednom polirati nakon nje.

Bez bojazni možeš kupiti roto polirku, nije to uopće toliko opasno koliko se priča, meni je draža od D/A polirke.

D/A ima tu prednost da je s njom jako teško napraviti oštećenje i ona može u skoro jednom prelazu napraviti odličan posao (ovisno o laku, pasti, spužvi).

3. prije gline trebaš odraditi skidanje zračne hrđe i nakon toga još skidanje katrana/smole - oboje kemijski. Nakon toga glina. Od 100 grama gline, treba ti možda trećina - uvijek radi sa manjim komadima jer postoji šansa da ti ispadne na pod i tad je za baciti, a i ako se jako zaprlja opet imaš drugi komad za raditi. Redovito ju mjesi da bude "čista".

4. To sve ovisi o tebi i tvojoj volji/želji. Možeš napraviti dobar posao i u jednom prelazu. Radio sam Astru J i odradio sa srednjom pastom i srednje grubom spužvom (zaboravio točno koji set).
Ako ne planiraš keramiku, preporučujem Angelwax Enigma AIO pastu, vjerujem da ćeš biti zadovoljan s njom.

5. strojno sam nanosio zaštitu par puta, 2-3 puta. Nekako nisam za to, draže mi je ručno. Možeš bilo koji vosak/sealant. Na najmanjoj mogućoj brzini, najfiniji što postoji.


Na prvoj fotki se vidi loše odrađeno lakiranje (pretpostavljam zadnji desni blatobran).
Ova bijela oštećenja ćeš najvjerojatnije uspjeti skinuti glinom, čini mi se kao transfer boje.

Ova crta na zadnjoj slici mi se čini duboka, teško ćeš to sanirati bez šmirglanja. A to ti za sad ne preporučujem da radiš. Ispoliraj i manje će se vidjeti.

Što se polirki tiče, možeš uzeti i Einhelovu, samo je slabašna i grijat će se.
Moja preporuka je da uzmeš Krauss P7. Nije toliko skupa (a ni jeftina) i odradit će kako treba. U HR je oko 1400 kn, malo manje od 200 eura. Einhelova je cca 70-80 eura.
Možda ima i neka bolja od P7 u tom cjenovnom rangu ali nemam iskustva osim s njom.
Petrolhead

Offline Tomislav

  • OCD
  • ******
  • Postova: 1270
  • Spol: Muški
    • Email
Odg: Savjeti za poliranje
« Odgovori #2 : Travanj 01, 2021, 05:58:39 poslijepodne »
Sve ovo što ti je kolega ''bo'' napisao potvrđujem, uz dodatak: ne žuri se nigdje sa kupovinom, znam da je iscrpljujuće istraživati razne proizvode i polirke, nego u prvom dućanu kupiti pa za 2 mjeseca shvatiš kako si falio, a sve zbog žurbe + imaš dosta videa na youtube-u o koracima za poliranje... Također, koju got polirku/paste kupiš, budi svjestan da u startu nećeš moć dobiti neki ''wow'' rezultat koji možda očekuješ, dok ne iztestiraš razne kombinacije proizvoda pa vidiš koja najbolje odgovara tebi i određenom laku jer dosta stvari utječe, pa ti nemogu dati neki univerzalan savjet koji clay bar (ovisi koliko je lak kontaminiran), koji pasta i pad (koji rezultat želiš postići i dali je moguć) za svaki korak, koliko RPM na polirki za svaki korak (ovisi o prethodno rečenom)... :palacgore:
« Zadnja izmjena: Travanj 01, 2021, 05:59:29 poslijepodne Tomislav »

Offline hery0609

  • D/A majstor
  • ****
  • Postova: 444
  • Spol: Muški
Odg: Savjeti za poliranje
« Odgovori #3 : Travanj 01, 2021, 08:49:20 poslijepodne »
Sve kolega odgovorili....
Carpro paste su ok, i možeš ih koristiti i s rotacijskom polirkom.
Ako misliš polirati nakon gliniranja uzmi medium.
Ili ako već pričaš da možeš do carpro proizvoda, mislim da imaju u ponudi paket sa sve 3 gradacije.

Ja ti nebi preporučio Einhell polirku  za veći pad od 75 mm. Preslaba jednostavno.
Ja ju imam i koristim samo uz nastavak za mini polish i padove 20 i 30 mm.

Poslano sa mog OnePlus 7T koristeći Tapatalk

hery0609

Offline Olly

  • Početnik
  • *
  • Postova: 41
  • Spol: Muški
Odg: Savjeti za poliranje
« Odgovori #4 : Travanj 05, 2021, 02:46:04 prijepodne »

sve je vec receno, ali da kazem i ja nesto :D

za full pocetnika, ja ne bi preporucio rotacijsku polirku? Zasto? zato jer je stvarno lakse spaliti lak i napraviti glupost (nazalost, osobno iskustvo)

Ako su ti Shinemaster i slicne skupe, pogledaj si Ebay, Aliexpress i ostale. Ja sam na Ebay.de kupio DA polirku za cca 130€. Nije nesto posebno, ali za pocetak nije lose

3. "Surface decontamination" - Ako pričamo o dekontaminaciji clay barom,koji kupiti (hard, medium, light) i koliko komada mi treba za auto ove veličine? Proces više- manje znam sa youtube. Ima li još nešto bitno za dekontaminaciju boje ?
- zavisi, koliko je auto i dalje prljav nakon pranja, odnosno jel ima i dalje na njemu cestica? Najlakse ti je kupiti sve 3 gline pa vidjeti. Nisu nesto skupe, daju se uloviti na akciji

4. Poliranje u 2 ili 3 koraka ? Ako npr. radim poliranje u 3 koraka, koju pastu i koji pad za svaki korak, kao i brzinu polirke u RPM ? Koja količina svake paste je dovoljna (imaju razna pakovanja) koliki broj padova? Koliki broj microfiber krpica?

-jeli taj auto ikad prije poliran? ima kakvih ostecenja boja, sitnih ogrebotina i slicno(osim onih na slikama)? Sve to utjece, oces li na jednoslojno, dvoslojno ili pak troslojno poliranje. Sto se pasta tice, ja koristim samo Meguiars, em su mi povoljni em mi je ducan blizu;) Mozes i 3m, makar su za moje potrebe preskupe
- koliko microfiber krpi? pa sto vise to bolje, uvijek dobro dodu. iskreno, nikad nisam polirao kompletan auto, vec samo dijelove, ali racunaj cca 1 krpa po elementu. Kolicinu paste stavljas tek toliko, odnosno najcesce 3-4 tocke na padu.
Brzinu prilagodis, ja za pocetak ne bi isao iznad 3.brzine

5. Je li moguće isti stroj koristiti za povremeno nanošenje voska na auta? Ako da, koji pad/vosak koristim u tom slučaju i na kojoj brzini ?
- draze mi je to napraviti rucno, makar mozes i polirkom. za vosak nisu potrebne neke lude brzine, pa ja ne bi isao iznad 1.brzine. Posto ti je crni auto, uzmi neki za tamne nijanse

eto, nadam se da sam barem malo pomogao :D